Kontrakt Bureau Veritas Polska z SAFEGE Polska - kluczowy dla Łodzi projekt kolejowy

Kontrakt Bureau Veritas Polska z SAFEGE Polska - kluczowy dla Łodzi projekt kolejowy

Untitled.png

Bureau Veritas Polska podpisało kontrakt z konsorcjum SAFEGE i Pilamis na nadzór nad kluczową inwestycją kolejową w Łodzi. Zakres umowy obejmuje badania jakości materiałów budowlanych, m.in. mieszanek betonowych, mineralno-asfaltowych, kruszyw oraz gruntów. Realizacja kontraktu, który rozpocznie się w IV kwartale br.  potrwa 38 miesięcy.

Tunel średnicowy łączący Łódź Fabryczną ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec to bardzo ważna inwestycja dla infrastruktury kolejowej stolicy województwa łódzkiego. Realizacja tego etapu inwestycji to nowe możliwości Łódzkiego Węzła Kolejowego. Tunel otworzy dworzec Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się dworcem przelotowym. Dzięki temu skróci się czas przejazdu, a przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne - na osi wschód - zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ - południe (przez stacje Łódź Widzew - Łódź Fabryczna - Łódź Żabieniec). W tunelu powstaną dwa przystanki osobowe, które zapewnią dogodny dojazd do centrum miasta, co przełoży się na podniesienie atrakcyjności turystycznej i biznesowej Łodzi oraz ułatwi mieszkańcom aglomeracji i województwa codzienny dojazd do pracy i szkoły.

Nie jest to nasz pierwszy kontrakt z Bureau Veritas. Współpracowaliśmy już przy przebudowie linii kolejowej E7 łączącej Otwock z Lublinem oraz E75, czyli trasie Sadowne -Białystok. Cenimy wiedzę i doświadczenie Bureau Veritas w działaniach kontrolnych dla kolejowych inwestycji infrastruktralnych, dlatego zdecydowaliśmy się na kolejny kontrakt właśnię z tą firmą, tym bardziej że jest to bardzo ważny i wymagający projekt"

– mówi Bartłomiej Gontarczyk, koordynator projektów w SAFEGE Polska.

Konsorcjum SAFEGE Polska i Pilamis, wyłonione w drodze przetargu, odpowiada za nadzór nad budową łódzkiego tunelu średnicowego, inwestycji, którą realizują firmy Energopol Szczecin i PBDiM Mińsk Mazowiecki.
Kontrakt obejmuje budowę około 3 km tunelu dla linii kolejowej dwutorowej oraz ok. 4,5 km tuneli dla linii kolejowych jednotorowych, a także budowę dwóch przystanków kolejowych i linii kolejowej długości w sumie ok. 17 km. Wartość umowy między PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a wykonawcą wynosi 1,3 mld zł netto.

Bureau Veritas Polska odpowiada za:

  • kontrolne badania polowe i laboratoryjne w oparciu o posiadaną akredytację Polskiego Centrum Akredytacji nr AB1110
  • badania mieszanek betonowych i stwardniałego betonu oraz kruszyw używanych do jego produkcji
  • badania gruntów i kruszyw, tłucznia, podłoża i zagęszczeń wbudowywanych materiałów
  • badania mieszanek mineralno-asfaltowych
  • badania izolacji i warstw malarskich

Nasi eksperci realizowali liczne projekty dla branży kolejowej, zarówno w zakresie audytów czy certyfikacji. Cieszymy się, że firmy SAFEGE i Pilamis doceniły naszą wiedzę oraz doświadczenie i zaangażowały Bureau Veritas do tej prestiżowej inwestycji, bardzo istotnej dla Łodzi, województwa łódzkiego, a pośrednio także dla całej krajowej infrastruktury kolejowej”

– mówi Zbigniew Strawa, Dyrektor Działu Usług dla Budownictwa w Bureau Veritas Polska.

Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.